Online klanten werven

De combinatie online marketing en koude acquisitie is zeer sterk. Vreemd genoeg zien veel bedrijven dit nog als losstaande onderdelen. Er is een salesafdeling en een marketingbureau of marketing medewerker intern. Van een samenwerking tussen beide is vaak nauwelijks te spreken.

Sales en online marketing versterkt elkaar

Wordt je wel eens zelf gebeld door een bedrijf, of raadt iemand je een bedrijf aan? Dan Google je, soms tijdens het gesprek al, even op de bedrijfsnaam. Bij koude acquisitie vragen de meeste mensen om het verhaal even op de mail te zetten. Wat deze voorbeelden aangeven, is dat er vrijwel altijd een combinatie is tussen online marketing en klanten werven.

Acquisitie.nl is geen marketingbureau of callcenter, maar doet beide. Wij ondersteunen een bedrijf om het hele plaatje perfect te maken.

In de sales funnel gaat online immers over in offline. Vaak ‘pingpongt’ dit een paar keer heen en weer. In iedere stap kan een potentiële klant afhaken. Vandaar dat wij beide afstemmen en perfectioneren

Hoe gaan wij te werk?

Website optimaliseren

Allereerst optimaliseren we je website. Vaak valt hier veel te winnen. Per website en per bedrijf verschilt wat er gedaan moet worden. Onderstaand geven we een overzicht van veelvoorkomende werkzaamheden.

Website optimaliseren

  • Tone of voice matchen met bedrijfscultuur
  • Inventariseren wat de Unique Selling Points zijn die er toe doen, en controleren of deze in de website naar voren komen
  • SEO: website beter vindbaar in Google maken

Teksten schrijven

Teksten op een website hebben twee doelen. Het eerste doel is om potentiele klanten goed te informeren. Een website tekst moet gezien worden als een sales script waar iemand zelf doorheen leest. Dus met goede call-to-actions. Een lezer moet bij de hand genomen worden, zodat hij of zij contact opneemt. Dit zijn lauwwarme leads die op dát moment interesse hebben in jouw product of dienst. Zonde om daar niets mee te doen! 

We schrijven de teksten ook voor Google, om je website beter vindbaar te maken. SEO, wat staat voor Search Engine Optimisation, houdt in dat we ook zoekwoorden verwerken. Een bezoeker zoekt immers naar die woorden, het zijn aanknopingspunten om te zien dat jij kan leveren wat jouw potentiële klant zoekt.

telefonische-acquisitie

Koud bellen

Zoals in de inleiding genoemd, is de samenwerking tussen online marketing en koud bellen de sleutel tot succes. Wij nemen daarom bij een online marketing campagne ook koud bellen mee. Je kunt dit zien als marktonderzoek. De resultaten van dit onderzoek verwerken we weer in de website.

Stel je ontdekt een bepaalde doelgroep die jouw product of dienst graag wil, dan kunnen we hier online een landingspagina voor maken. Bij online klanten aantrekken, haal je de informatie vaak offline op. Wij onderzoeken een deel van de markt. De zaken die voor die doelgroep van belang zijn, verwerken we logischerwijs ook in de site. De mensen die tijdens het gesprek de website checken, krijgen het verhaal bevestigd. De mensen die zonder koud te gebeld te zijn op de site komen, lezen dit verhaal ook.

klanten-ontmoeten

E-mails en andere communicatie

Tone of voice is het toverwoord als het gaat om e-mails en andere bedrijfscommunicatie. Spreek je de klant aan in de u-vorm op de website en in e-mails? Dan is het raar om in een telefoongesprek amicaal te tutoyeren. Verder dienen e-mails kort en krachtig te zijn en een duidelijke boodschap te hebben. Draai er niet omheen, niemand houdt van een lange e-mail.